Text stížnosti, kterou odeslal ing.
Karel Hübl ministrovi dopravy ing. A. Prachařovi:
Vážený pane ministře,
tímto se na Vás obracím se
stížností na dlouhodobé neřešení překračování hygienických limitů hluku
podél sil.I/35 Hranice- průtah staničení 273,400 – 278,600 km a neefektivní
odkládání realizace Palačovské spojky.
Dne 31.12.2016 končí platnost
rozhodnutí KHZ OK Zn.sp.M2PR2168S/2010 ze 1.10.2010 - udělení časově
omezeného povolení provozování zdroje hluku nesplňujícího hygienické limity
podél sil.I/35 Hranice- průtah staničení 273,400 – 278,600 km vlastníku a
provozovateli ŘSD ČR . Jedná se již o druhou vyjímku. První vyjímka KHZ
OK Zn.sp.2006/1239/611 ze 8.11.2006 skončila 31.12.2009.
Podmínkou vyjímky bylo
vybudování Palačovské spojky – přeložky sil.I/35 v úseku Palačov – Lešná
celkové délky 4,9 km. Při vydání vyjímky se vycházelo z předpokladu, že do
r. 2016 bude dokončena Palačovská spojka a intenzita dopravy klesne o 50 %, jak
ŘSD zveřejnilo na svých webových stránkách. Bohužel v přiložené informaci
MD z 19.2.2014 se uvádí, že v r. 2016 bude zpracována pouze
dokumentace pro stavební povolení.
ŘSD tak opakovaně hrubě porušuje platnou legislativu a dlouhodobě poškozuje
zdraví obyvatel podél silnice I/35.
Na přeložku sil. I/35
v úseku Palačov – Lešná byla již v r. 2001 zpracována DÚR,
v r.2006 schválen investiční záměr s ukončením stavby v 04/2014
a v r. 2010 vydáno územní rozhodnutí.
Další práce však byly
pozastaveny z důvodu nedostatku investičních prostředků. Palačovská spojka
je vysoce efektivní stavba, což je patrné i ze stále aktuální výzvy
představitelů měst a obci regionu, která je přiložena v příloze. Realizace
Palačovské spojky zajistí napojení Valašského regionu na sjezd z dálnice
v Bělotíně a je základním předpokladem dalšího rozvoje podnikání,
cestovního ruchu a udržitelného stavu životního prostředí. V minulosti
představitelé měst a obcí zaslali MD výzvu a petici s podpisy cca
2 500 obyvatel k urychlení výstavby Palačovské spojky, které se však
nesetkaly na MD a ŘSD s pochopením. Dlouhá léta se opakovaně pouze
zpracovávají hodnocení ekonomické efektivity stavby i když na první
pohled je jasné, že stavba délky 4,9 km, která nahradí stávající sil. I/35 a
I/57 o délce 50 km musí být vysoce efektivní.
Přesto, že ŘSD mělo
nedostatek investičních prostředků, v minulém roce realizovalo úsek
přeložky sil. I/35 Lešná - Valašské Meziříčí, který prakticky nic neřeší a
nahrazuje pouze stávající sil. I/35 v souběhu s realizovanou
přeložkou ve stejné délce. Účelnost této investice a zastavení přípravy
úseku Palačov – Lešná je nepochopitelná a občanům připadá jako neskutečné
plýtvání veřejnými prostředky.
Nerozumíme rovněž tvrzení, že
není dostatek investičních prostředků, když ŘSD nebylo
schopno vyčerpat
přidělené investiční prostředky za r. 2013 a rovněž z fondů EÚ nejsou
čerpány finanční prostředky v řádech desítek miliard.
Vážený pane
ministře, žádáme Vás, abyste se zasadil o :
- urychlení přípravy
Palačovské spojky v úseku Lešná – Palačov,
-
zajištění potřebných finančních prostředků na
realizaci Palačovské spojky,
-
zajištění plnění hygienických limitů hluku
podél sil.I/35 Hranice- průtah staničení 273,400 – 278,600 km
-
odstranění poškozování zdraví obyvatel
-
plnění článku 35 LISTINY ZÁKLADNÍCH PRÁV A SVOBOD
(1) Každý má právo na příznivé životní prostředí..
(3) Při výkonu svých práv nikdo nesmí ohrožovat ani poškozovat životní prostředí, přírodní zdroje, druhové bohatství přírody a kulturní památky nad míru stanovenou zákonem.
(1) Každý má právo na příznivé životní prostředí..
(3) Při výkonu svých práv nikdo nesmí ohrožovat ani poškozovat životní prostředí, přírodní zdroje, druhové bohatství přírody a kulturní památky nad míru stanovenou zákonem.
Jistě
chvályhodná aktivita ing. K. Hübla. Ptáme se - co dělají představitelé
města?
9 komentářů:
Hübl je představitel města.
Mně se líbí,jak ing. Hübl neúnavně hledá možnosti vedoucí k prosazení stavby Palačovské spojky. A že píše třeba i ministrovi, když to starostku nenapadne.
JN
Věřím, že by i pan Juračka napsal panu ministrovi. Ale má hodně starostí s Ekoltesem. Obětoval i své zaměstnání středoškolského profesora. Je to odborník na vše a určitě se k ing. Hüblovi připojí.
Břetislav
:D :D :D To jste vážně tak mimo a nepamatujete si zprávy (několik let staré), kdy představitelé města jednali s vládou? Dokonce vznikla petice. Hübl není jediný, kdo psal dopis ministrovi, dokonce toho ani v tomto směru neudělal moc. Rozhodně míň než ostatní.
A co ti "představitelé" udělali za těch "několik let" od té doby?
Lojza
Si přečtěte archiv novin. Je to tam jasně napsané.
Jistě chvályhodná aktivita ing. K. Hübla. Ptáme se - co dělají představitelé města?
To je hloupá otázka. Spíš co dělají občané. Nedělají nic, proto tu palačovská spojka ještě není a nebude. Kdyby stáli za něco, tak už by tu byla. Jediné na co se zmůžou je hloupá petice, která nic nevyřešila.
A za co byl vlastně placen Wildner nebo nyní Ondriášová?
Pokud Vám jde řízení podniku jako znalost češtiny klobouk dolů. Jenže tam to chce už "fištróna."
Okomentovat