24. 10. 2015

Postřehy z Hranic - 23. 10. 2015

Najdete pár rozdílu?
Tak zatímco před vlakovým nádražím Hranice na Moravě, je plno a není možnost kde zaparkovat, tak kousek opodál, na autobusovém nádraží, které je daleko větší, tak ve frekventovanou dobu zeje skoro prázdnotou. Autobusové nádraží umožňuje stání až 23 autobusů, včera v pátek kolem 13.30 hod., tam stály čtyři autobusy.

prostor před vlakovým nádražím
prostor před autobusovým nádražím









O přestavbě autobusového nádraží toho už bylo napsáno hodně, stále nic se ale neděje. Velký volný prostor autobusového nádraží je stále nevyužitý. Na druhou stranu řidiči osobních automobilů, nemají kde zaparkovat.
Orientační tabule autobusového nádraží, vypadá to tak, že podstatě každý autobus co do Hranic přijede má svoje vlastní stání, i když jezdí třeba jednou, nebo dvakrát denně.


 Budova autobusového nádraží.


2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Důležité je, aby byla na přestavbu autobusového nádraží vypsána veřejná architektonická soutěž na návrh. Bez toho to vyhraje opět nějaký projektant, který udělá bez rozmyslu hrůzu. Ano město zaplatí víc za návrh, ale bude kvalitní a bude zohledňovat potřeby občanů a možnosti místa. Nakonec se vše vrátí v ceně realizace (nebude nadimenzovaná) nebo v delším časovém období, kdy bude za 50 let sloužit svému účelu a Hranice se nebudou stydět ani mít potřebu velké opravy, jako je tomu dnes.

Anonymní řekl(a)...

Parkoviště na autobusáku sice může být, ale bude z ruky, na nádraží to je ještě kousek cesty, zvláště má-li člověk tahat kufry.
U nádraží hned vedle parkoviště je obrovská plocha nákladového nádraží, která se pro původní účel v podstatě nevyužita - odpovídající nakládkový provoz tam byl naposledy, když z Hranic odjížděli Rusové. Majitel plochy sice nepochybně bude argumentovat že ji stále potřebuje, nicméně fakticky vzato tam stejně parkují auta, možná většinou zaměstnanců ČD a SŽDC, takže je tam stejně "zaparkováno". A pro oficiální využití i jako parkoviště nic nebrání tomu, aby v případě potřeby nakládky či vykládky se tam dala den předem cedule či se prostor uzavřel. Minimálně v té přední části by se mohlo parkovat a nechat volno vzadu, kde je nakládací rampa.
Chtělo by to ze strany města jednat s vlastníkem parcely č. 911/1 ostatní plocha, kterým jsou České dráhy, a.s. o jejím částečném využití.
Určité páky na to existují, ale není důvod novému vedení města napovídat, protože město má fungovat lépe, takže si to snad už někdo uvědomuje jak.
L.Fojtík