V žádosti o
dotaci na opravu komunikace v ulici Komenského vrchnost našeho města
garantuje:
- zlepšení špatné průjezdnosti městem
- snížení průměrné spotřeby paliva na průjezd komunikací
- snížení negativních vlivů na životní prostředí.
- snížení průměrné spotřeby paliva na průjezd komunikací
- snížení negativních vlivů na životní prostředí.
Jak nesmyslně
v této souvislosti zní vysvětlení mluvčího radnice, proč nelze v ulici
Komenského s tamními retardéry nic dělat:
„Byly postaveny z dotací Evropské unie a v případě, že bychom je chtěli zrušit, museli bychom peníze vrátit a navíc zřejmě zaplatit i nějakou pokutu“.
Ale vždyť právě ty retardéry způsobují neplnění podmínek přidělení dotace!?!:
- průjezdnost se výrazně zhoršila
- opakované přeřazování, zpomalování a zrychlování výrazně zvyšuje spotřebu paliva a tedy i množství jedovatých plynných zplodin, stejně jako polétavého prachu; hluk v okolí retardérů přesahuje hygienické limity
- došlo ke zvýšení negativních vlivů na životní prostředí.
„Byly postaveny z dotací Evropské unie a v případě, že bychom je chtěli zrušit, museli bychom peníze vrátit a navíc zřejmě zaplatit i nějakou pokutu“.
Ale vždyť právě ty retardéry způsobují neplnění podmínek přidělení dotace!?!:
- průjezdnost se výrazně zhoršila
- opakované přeřazování, zpomalování a zrychlování výrazně zvyšuje spotřebu paliva a tedy i množství jedovatých plynných zplodin, stejně jako polétavého prachu; hluk v okolí retardérů přesahuje hygienické limity
- došlo ke zvýšení negativních vlivů na životní prostředí.
J. Novák
4 komentáře:
Musím nesouhlasit, pokud se dodrží rychlost v celém úseku mezi retardéry na 30km/h, není třeba přeřazovat a průjezd je plynulý. Díky retardérům je možné se na ulici Komenského dostat z ulice Skalní, což dříve bylo problematické. Já s retardéry souhlasím. Petra konečná
Paní Konečná máte pravdu, pokud by se dodržela rychlost 30 km/hod v celém úseku mezi retardéry, byl by průjezd plynulý. Problém je v tom, že se jedná o teorii, která v praxi na ulici Komenského z více důvodů nefunguje. Předně nejsou retardéry na tuto rychlost postaveny. Viz některé z předchozích příspěvků na těchto stránkách. Drtivá většina řidičů nechce ničit své auto a 3 ze 4 retardérů přejíždí rychlostí přibližně 20 km/hod. Objektivní je i problém častých kolon aut - důsledek - pokud některý z řidičů sníží před retardérem rychlost ještě více, všichni řidiči za ním musí snížit rychlost rovněž. Stačí ulicí autem projet a přesvědčit se, že realita je jiná, než teorie.
Souhlasím s Vámi, že je třeba se bránit před několika bezohlednými řidiči. K tomu účelu jsou zde však rozumnější možnosti řešení než trestání všech řidičů i obyvatel v této ulici.
Děkujeme Vám za kultivované vyjádření Vašeho názoru.
J.Novák
Nemohu než souhlasit s paní Konečnou - jezdívám ulicí Komenského i v dopravní špičce, svou rychlost přizpůsobím aktuální situaci a tak jedu plynule. Retardéry v pohodě přejíždím i při maximální rychlosti 30 km / h.
S omezením rychlosti ani s retardéry nemám problém.
Možná to cosi vypovídá o stylu jízdy toho kterého řidiče, o ochotě podřídit se a respektovat nastavená pravidla.
Míla
Mílo nechejte si zkontrolovat tachometr. V době špičky, jak píšete, se Vám určitě nikdy nepodaří Komenského projet třicítkou :-)) Musíte totiž jet maximálně tak rychle, jako ti před Vámi. To znamená max. 20 km/hod. (Ne každý je ochoten si ničit auto jako Vy)
Okomentovat