Vyjímáme z článku Zpomalovací
retardéry, zveřejněném na webu liveportál.cz:
„Všemožné bezpečnostní prahy – retardéry a další překvapení při cestách
vozidlem jsou bezesporu jedním z nejhloupějších nápadů, který kdy postihl silnice.
Na některých místech jsou tyto zpomalovače opravdu kontraproduktivním řešením.
Jejich přínos je diskutabilní, neboť takto vynucené zpomalení dopravy považují
řidiči za šikanu. Podle průzkumů se výrazně a prokazatelně zvyšuje opotřebení
vozidla, (obzvlášť nápravy, čepy a tlumiče pérování)…
Automobilová asociace provedla výzkum srovnání spotřeby paliva. Pokud jede vozidlo stálou rychlostí 50km/hod. a díky retardéru se rychlost musí snížit na 20km/hod., spotřeba vzrostla ze 4,9l na 9,1l/100km. (Což je možná nakonec v důsledku přínosem pro stát – větší spotřeba = větší odvod na spotřební dani). Jenže další výzkum se zaobíral zvýšením emisí. Oxid uhelnatý při takovém zpomalení vzrostl o 82%! a oxid dusný o 40%! (což by naproti tomu stát a obce mělo zajímat také). Bohužel je to chápáno jako pouhé a nedůležité stěžování řidičů. Jenže co obyvatelé, ti kteří byli pro zavedení a umístění retardérů v jejich obytné zóně? Jim zase začíná vadit velká hlučnost a prašnost průjezdů vozidel a hlavně prodloužení doby jejich průjezdu díky retardérům…
Takže nám asi dál nezbývá, než si vysvětlovat dvousmyslné slovo retardér jako mentální kvalitu těch, kteří je tak urputně umísťují!!“
Automobilová asociace provedla výzkum srovnání spotřeby paliva. Pokud jede vozidlo stálou rychlostí 50km/hod. a díky retardéru se rychlost musí snížit na 20km/hod., spotřeba vzrostla ze 4,9l na 9,1l/100km. (Což je možná nakonec v důsledku přínosem pro stát – větší spotřeba = větší odvod na spotřební dani). Jenže další výzkum se zaobíral zvýšením emisí. Oxid uhelnatý při takovém zpomalení vzrostl o 82%! a oxid dusný o 40%! (což by naproti tomu stát a obce mělo zajímat také). Bohužel je to chápáno jako pouhé a nedůležité stěžování řidičů. Jenže co obyvatelé, ti kteří byli pro zavedení a umístění retardérů v jejich obytné zóně? Jim zase začíná vadit velká hlučnost a prašnost průjezdů vozidel a hlavně prodloužení doby jejich průjezdu díky retardérům…
Takže nám asi dál nezbývá, než si vysvětlovat dvousmyslné slovo retardér jako mentální kvalitu těch, kteří je tak urputně umísťují!!“
2 komentáře:
Denně jezdím Komenského ulicí. A pokud jste odpovědný řidič, více jak 20 km v hodině nejde retardéry přejet. A to nehodnotím autobusy místní dopravy. Ty musí krokem.
Jedna Vaše čtenářka se "oháněla" třicítkou. Je to risk.
Váš nepravidelný čtenář JS
Jak je to vůbec s reaterdéry ve Studentské ulici? Nezaregistroval jsem tam žádné značky s maximální povolenou rychlostí, což může být docela nepříjemné pro někoho, kdo by retardér nečekal.
Okomentovat