Tak jsem si přečetl článek v MF DNES z 27.března 20012, strana 4 B
„Se zelení, bez prachu a s davy turistů. To jsou Hranice za pár let.“. Ten
málo pravdivý článek mě přiměl k napsaní tohoto příspěvku.
Nepravdu uvádí mluvčí hranické radnice - cituji – hlavními problémy Hranic
jsou prašnost, přetížená doprava a pak samozřejmě povodně. Mluvčí má krátkou paměť. V druhé
polovině devadesátých let minulého století tehdejší starosta Juračka s místní
tzv. podnikatelskou lobby a místními kmotry upekli vybudování
mimoúrovňového křížení Hranice na dálnici D 47(dnes D 1). Vůbec je nezajímalo,
jaké bude pokračování směrem k Hranicím.
Přece hájili
zájmy podnikatelů a na dopady z přetížené dopravy, velké prašnosti a hluku,
který překračoval normy se mohli vykašlat, to nebyl jejich zájem, přece nebudou
hájit zájmy obyčejných občanů.. Trochu se to snažil napravit nástupce do
úřadu starosty Novák, ale moc proti radničním kmotrům neuspěl.
V dalším volebním období byl zvolen starostou zase Juračka, ale toho
řešení dopravy ve městě moc nezajímalo, jeho prioritou byly rekonstrukce
náměstí, diskutabilní vodní prvek a hlavně jak a kdo bude vybírat
parkovné. Velký výbuch nastal na jednání zastupitelstva v roce 2004, kdy
vyšlo na světlo, jak si městská vládnoucí garnitura přestavuje řešení dopravy
města. Dopravu vést přes části města, ať z toho obyvatelé něco mají,
trochu smradu, hluku a prachu přese nikomu neuškodí. Nejvíce to
dodnes odnáší ulice Potštátská, Alešova, část tř.1.máje, Nádražní, Nová,
dále Hranická ,Čs.armády a Smetanovo nábřeží. Specifikum je Komenského ulice
s Wildnerovými pr……..
Když
vzniklo občanské sdružení Zdravé Hranice a s peticí několika set
podpisů žádalo zrušení sjezdu na dálnici D 1 do Hranic, nebo řešení
obchvatu města, který v té době byl finančně průchodný, městská
garnitura, pod vedením již dalšího starosty Wildnera to smetla ze stolu a
neudělala nic. Starosta Wildner měl občas záchvěvy něco dělat, jako
jeho vyhlášená obchvatová východní tangenta nebo spásná tzv. Palačovská
spojka, která pro město Hranice moc dopravních problémů neřešila. Byla však
velkým trumfem radnice, protože ji nic nestál a nic pro ni na radnici nedělali.
Byly to jen takové výkřiky, jak se říká do tmy a oblbování občanů..
A dnešní vládcové radnice? Ti mají jiné problémy ,hlavně jak si namastit
kapsu v různých správních radách a občané ti jsou až druhořadí.
Kromě prdelek na Studentské ulici, které hodnotí jako úspěch pro životní
prostředí, ale občané v opačném významu. Kdyby je občanské iniciativy
netlačily do různých akcí týkajících se životního prostředí, tak by nám dnes
ještě v centru města jezdily kamiony. Chtěl jsem jen stručně
připomenout, jak je to ve skutečnosti
v oblasti životního prostředí města. Monitorovací stanice města se řeší od
roku 2005 a
stále to nějak nefunguje, ale ta nevyřeší hluk, zápach a prach. Nevyřeší
to ani rekonstrukce parku, když není vyřešena otázka ochrany proti
záplavám.
Myslím si, že uvedený článek pro občana, který nežije v našem městě, může
být článkem zajímavým a povzbudivým. Neodpovídá však hranické realitě. Dopravní
řešení není, protože auta musí jezdit tak, jak jezdí, protože nemají jinou
možnost. Za posledních přibližně patnáct let se toho pro občana města Hranic
v oblasti životního prostředí udělalo dost málo. Papír přece snese
cokoliv, že pane Bakovský… i málo pravdy.
A.Honysz
Žádné komentáře:
Okomentovat