Ve dvoraně zámku si můžete prohlédnout maketu nového Ekoncentra v rámci výstavy o připravovaném projektu "Nový Ekoltes".
10 komentářů:
Anonymní
řekl(a)...
To jsem zvědav jak se tenhle výtvarně hodnotný, zato dokonale provozně nepraktický nápad osvědčí v praxi. Tohle musel vymyslet někdo kdo v životě neřídil ani mopeda a odpady viděl leda v televizi. Tahle kravina bude neustále obtěžovat svým tvarem všechny ty kdo budou muset s odpady manipulovat a byde mít vysoké provozní náklady. Po čase bude muset být nějak nenápadně předělána rovněž za nemalých nákladů. Zase budeme a právem za blbce co to někomu sežrali aby byli rádoby světoví. Pohádka o Kocourkovských měla být poučná, neměla být návodem jak řídit a zadlužovat město.
Netroufám se hodnotit prakticko-technickou vhodnost řešení, není to můj obor. Na druhé straně bude zajímavé vidět, co udělá uzavřený kruhový tvar s otevřeným nádvořím na podzim s listím a v zimě se sněhem. Soudě podle pavlačového domu, kde bydlel strýc s tetou v Brně, což bylo v podstatě taktéž ze všech stran uzavřené a shora otevřené, tam měli problém s točením větru a na podzim s nafoukáváním listí všude možně a v zimě s navátím sněhu, protože jakmile se tam ten sníh a listí dostalo, už se nemělo jak dostat pryč - koneckonců je to Ekoltes, tak budou uklízet... :-)
Můžu vás ubezpečit, že to nepřipravují amatéři, ale architekti, kteří tomu rozumí a dokáží posoudit. Už mají několik realizací za sebou. Ono kritizovat bez znalostí detailů na no name webu jde snadno. Ale co takhle se na to zeptat přímo autorů?
A ti odborníci nejspíše vystudovali gender, sociologii, politologii, kulturologii, nebo evropská studia a multikulturalismus. Takoví odborníci vedou tuhle zemi od plyšáku a výsledkem je naše nedávné oficiální povýšení mezi rozvojové země. Skutečný architekt by nenavrhoval kulatý sklad na hranaté věci mezi kterými budou jezdit hranatá vozidla. K tomu ještě s výškově a stranově omezenými průjezdy s nutností hned za průjezdem ostře zatáčet do esíčka. Leda jako test na hloupost investora. Nebo si ti odborníci možná přečetli z celého zadání jen slovo galerie.
Jestli to připravují architekti, tak toho bych se právě obával, to jsou zrovna ti, co s praktickými provozy staveb mají mnohdy nulové zkušenosti - hlavně že je to originální a architekt bude mít pomník a jméno ve sborníku. Za x let jsem v praxi nenarazil na architekta, který by se zajímal o provoz a provozní náklady a údržbu, nemluvě o praktické použitelnosti daného řešení. Poslední zkušenost mám s návrhem atypické venkovní velkoplošné zdi velké budovy, která byla v podstatě 3D s mnoha prvky a současně spoustou oken - na otázku budoucího správce budovy, jak se to bude zvenku čistit a umývat, protože závěsná plošina se ke všemu nedostane a jediným řešením bude autoplošina, která je dražší a zabere navíc dole na ulici komunikaci, což bude vyžadovat platbu za zábor, povolení apod., se mistr architekt zatvářil nechápavě a urážlivě - tohle on přece neřeší. Druhá zkušenost je s novostavbou ala skleník, všem pragmatikům bylo jasné, že vlastník se v létě nedoplatí za klimatizaci a v zimě za vytápění, architekti to vůbec neřešili a věc odbyli konstatováním, že je to technicky řešitelné - provozní náklady nezájem. Znalec a technik z oboru pak spočítal energetickou náročnost budovy a architekti letěli jak kulový blesk.
Kruhové stavby se stavěly už před padesáti a více léty. Uprostřed sídliště. Jako obchodní a kulturní centra. Nic nového. Ale doba je jiná. Např. v Ústí nad Orlicí ruší kontejnery na tříděný odpad a lidé dostávají barevné pytle. Manipulace je jednodušší. Lidé třiďte! Čím více třídíme, tím více nám to zdraží. Je lepší žít na nádraží. A v létě, kde slunce praží. Občan se sice snaží. Ale je mu to hov..o platné. Stejně tě úředník usmaží. Buď fit!
Myslím, že každý průměrně inteligentní čtenář dokáže na Internetu najít autory, jejich realizace a studie. Dokáže tady zjistit jaké mají zkušenosti a vzdělání. A opravdu se nejedná o architekty typu Kotas.
10 komentářů:
To jsem zvědav jak se tenhle výtvarně hodnotný, zato dokonale provozně nepraktický nápad osvědčí v praxi.
Tohle musel vymyslet někdo kdo v životě neřídil ani mopeda a odpady viděl leda v televizi. Tahle kravina bude neustále obtěžovat svým tvarem všechny ty kdo budou muset s odpady manipulovat a byde mít vysoké provozní náklady. Po čase bude muset být nějak nenápadně předělána rovněž za nemalých nákladů.
Zase budeme a právem za blbce co to někomu sežrali aby byli rádoby světoví. Pohádka o Kocourkovských měla být poučná, neměla být návodem jak řídit a zadlužovat město.
Údajně to financuje bohatý ekolog. Takže město ušetří. A vypadá to dobře.Ať žije enviromentalismus!
Netroufám se hodnotit prakticko-technickou vhodnost řešení, není to můj obor. Na druhé straně bude zajímavé vidět, co udělá uzavřený kruhový tvar s otevřeným nádvořím na podzim s listím a v zimě se sněhem. Soudě podle pavlačového domu, kde bydlel strýc s tetou v Brně, což bylo v podstatě taktéž ze všech stran uzavřené a shora otevřené, tam měli problém s točením větru a na podzim s nafoukáváním listí všude možně a v zimě s navátím sněhu, protože jakmile se tam ten sníh a listí dostalo, už se nemělo jak dostat pryč - koneckonců je to Ekoltes, tak budou uklízet... :-)
Můžu vás ubezpečit, že to nepřipravují amatéři, ale architekti, kteří tomu rozumí a dokáží posoudit. Už mají několik realizací za sebou. Ono kritizovat bez znalostí detailů na no name webu jde snadno. Ale co takhle se na to zeptat přímo autorů?
RRRR
Autoři, tak se ptám: Bude to fungovat? KJ
A ti odborníci nejspíše vystudovali gender, sociologii, politologii, kulturologii, nebo evropská studia a multikulturalismus.
Takoví odborníci vedou tuhle zemi od plyšáku a výsledkem je naše nedávné oficiální povýšení mezi rozvojové země.
Skutečný architekt by nenavrhoval kulatý sklad na hranaté věci mezi kterými budou jezdit hranatá vozidla. K tomu ještě s výškově a stranově omezenými průjezdy s nutností hned za průjezdem ostře zatáčet do esíčka.
Leda jako test na hloupost investora. Nebo si ti odborníci možná přečetli z celého zadání jen slovo galerie.
Jestli to připravují architekti, tak toho bych se právě obával, to jsou zrovna ti, co s praktickými provozy staveb mají mnohdy nulové zkušenosti - hlavně že je to originální a architekt bude mít pomník a jméno ve sborníku.
Za x let jsem v praxi nenarazil na architekta, který by se zajímal o provoz a provozní náklady a údržbu, nemluvě o praktické použitelnosti daného řešení.
Poslední zkušenost mám s návrhem atypické venkovní velkoplošné zdi velké budovy, která byla v podstatě 3D s mnoha prvky a současně spoustou oken - na otázku budoucího správce budovy, jak se to bude zvenku čistit a umývat, protože závěsná plošina se ke všemu nedostane a jediným řešením bude autoplošina, která je dražší a zabere navíc dole na ulici komunikaci, což bude vyžadovat platbu za zábor, povolení apod., se mistr architekt zatvářil nechápavě a urážlivě - tohle on přece neřeší.
Druhá zkušenost je s novostavbou ala skleník, všem pragmatikům bylo jasné, že vlastník se v létě nedoplatí za klimatizaci a v zimě za vytápění, architekti to vůbec neřešili a věc odbyli konstatováním, že je to technicky řešitelné - provozní náklady nezájem.
Znalec a technik z oboru pak spočítal energetickou náročnost budovy a architekti letěli jak kulový blesk.
Kruhové stavby se stavěly už před padesáti a více léty. Uprostřed sídliště. Jako obchodní a kulturní centra. Nic nového.
Ale doba je jiná. Např. v Ústí nad Orlicí ruší kontejnery na tříděný odpad a lidé dostávají barevné pytle. Manipulace je jednodušší.
Lidé třiďte! Čím více třídíme, tím více nám to zdraží.
Je lepší žít na nádraží. A v létě, kde slunce praží. Občan se sice snaží. Ale je mu to hov..o platné. Stejně tě úředník usmaží.
Buď fit!
Myslím, že každý průměrně inteligentní čtenář dokáže na Internetu najít autory, jejich realizace a studie. Dokáže tady zjistit jaké mají zkušenosti a vzdělání. A opravdu se nejedná o architekty typu Kotas.
RRRR
Jsou to architekti nového typu, známého jako RRRR.
Okomentovat