Jak místní,
tak i návštěvník města ví, jak problematické je v našem městě zaparkovat,
aniž by řidič něco porušil. Výstavba města s bouřlivým rozvojem
automobilismu nepočítala, kdysi poloprázdná sídliště jsou přecpaná a zkusit
ráno zaparkovat např. na nádraží či poblíž znamená si přivstat, aby měl člověk
dostatek času na bloudění po okolí a hledání kam to „zapíchnout“.
Jedním
z řešení je budování parkovacích ploch, včetně těch se zpoplatněným
parkováním.
A právě ty jsou velikou hranickou zajímavostí. Níže uvedené vychází z informací a
podkladů poskytnutých městským úřadem v Hranicích na základě žádostí,
podaných podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím,
ve znění pozdějších předpisů.
V současnosti jsou zpoplatněné parkovací
plochy (tzv. městský parkovací systém) provozovány na základě mandátní smlouvy
č. 003-006-06 uzavřené dne 28. dubna 2006 mezi městem Hranice jako mandantem,
zastoupeným PhDr. V. Juračkou a společností City Parking Group s.r.o., IČ
28968506 jako mandatářem (původně ACTIV
s.r.o., IČ 61675199, která v roce 2012 zanikla, nástupnickou společností
je právě City Parking Group s.r.o.),
a to na základě usnesení č. 2171/2006 Rady města Hranice ze dne 25. dubna 2006, na dobu od 1. července 2006 do 31. prosince 2016, a jelikož smlouva končí koncem letošního roku, nepochybně přišel čas se zamyslet na budoucností hranického zpoplatněného parkování.
a to na základě usnesení č. 2171/2006 Rady města Hranice ze dne 25. dubna 2006, na dobu od 1. července 2006 do 31. prosince 2016, a jelikož smlouva končí koncem letošního roku, nepochybně přišel čas se zamyslet na budoucností hranického zpoplatněného parkování.
Parkovací systém provozuje společnost odkudsi z Prahy, která
je podnikatelským subjektem, logicky založeným za účelem tvorby zisku, což ve
svém důsledku znamená, že určitá část z vybraného parkovného opouští Hranice. Osobně jsem
přesvědčen, že výnosy z parkovného vybraného v Hranicích by také měly v Hranicích
zůstat.
Smlouva samotná obsahuje řadu úžasných ustanovení, z nichž
nejzajímavější je podle mého názoru to, že podle čl. IX. bodu 1 mandátní
smlouvy mandatář pobíral smluvní odměnu nejprve 55% z celkové roční výše
příjmů z provozu parkovacího systému za kalendářní rok, posléze dodatkem
snížených na 50%, a k tomu ještě dle bodu 8 smlouvy mandant – město, proplácel
mandatáři – společnosti, daň z přidané hodnoty… (s tím DPH v oné smlouvě je to zvláštní v tom, že obvykle bývá zahrnuto
v odměně, je to prostě součást kalkulace - to co např. platím jako zákazník za
chleba, již obsahuje náklady na produkci zboží, daň a zisk, pro mne je to
koncová cena, zatímco zde bylo zvolen specifický způsob odlišení - zvlášť
odměna, zvlášť DPH. Proč? Čistě teoreticky, pokud někdo obdrží např. jeden mil.
Kč jako odměnu, zahrnující všechny dílčí položky, pak z toho odečítá náklady, odvádí
DPH a zůstává mu méně zisku. Zatímco takhle ten první z onoho milionu odečte
jen náklady, zatímco druhý participující účastník proplatí prvnímu samostatně DPH,
takže ve výsledku má ještě méně, zatímco ten druhý ještě více. Ale možná se mýlím).
V první řadě jsem se snažil zjistit, na
základě jakých skutečností smluvní strany došly ke stanovení tak výrazné
odměny?
Z dostupných podkladů plyne, že město Hranice rozhodnutím
Rady města Hranice ze dne
20. prosince 2005 zadalo vypracování návrhu na zajištění komplexních služeb v oblasti dopravy, zejména provozování povrchového parkování v rozsahu nejméně 400 parkovacích míst a k tomuto vyhlásilo veřejnou soutěž, do níž se přihlásil jediný zájemce, společnost ACTIV s.r.o. se sídlem v Kladně.
20. prosince 2005 zadalo vypracování návrhu na zajištění komplexních služeb v oblasti dopravy, zejména provozování povrchového parkování v rozsahu nejméně 400 parkovacích míst a k tomuto vyhlásilo veřejnou soutěž, do níž se přihlásil jediný zájemce, společnost ACTIV s.r.o. se sídlem v Kladně.
Výběrové řízení pro město zajišťovala Otidea, a.s. Praha, podaná
nabídka byla soutěžní komisí otevřena dne 9. února 2006 na jejím prvním
jednání, následně se komise opět sešla dne 22. února 2006 k posouzení
návrhu, k němuž vypracovala posouzení, z něhož se ovšem o podrobnostech
hodnocení nabídky v podstatě nic nedozvíme. Cena za návrh zpracování
systému parkování, zajištění jeho správy, provozu a údržby a rozvoje byla
nabídnuta ve výši 7,14 mil. Kč za řešené období.
Soutěžní porota vyhodnotila jako vítězný návrh tohoto jediného
uchazeče (bylo by zajímavé znát pohnutky
tehdejšího vedení EKOLTESu, proč se nepřihlásilo). Dle dostupných údajů
návrh smlouvy předložil uchazeč i s výše uvedenými podmínkami, leč
nepodařilo se mi dohledat a zjistit, na základě jakých skutečností navrhovatel
došel k původní částce ve výši 55% podílu na výnosu, vč. proplácení daně
z přidané hodnoty, ani na základě jakých skutečností město na takto
formulovanou smlouvu přistoupilo a zda se vůbec někdo takto koncipovanou
odměnou a její přiměřeností zabýval.
Pro informaci, výnosy a odměny z parkovného byly dle údajů
poskytnutých městským úřadem v předchozích letech následující (údaje jsou
v tis. Kč):
Rok
|
Celkové příjmy
|
Výnos město
|
Výnos
ACTIV/CPG
|
z toho
|
||
odměna 55% od 1.1.2012
50%
|
DPH
|
v %
|
||||
2007
|
2 920
|
1 009
|
1 911
|
1 606
|
305
|
19%
|
2008
|
3 325
|
1 149
|
2 176
|
1 829
|
347
|
|
2009
|
2 992
|
1 034
|
1 958
|
1 646
|
312
|
|
2010
|
2 901
|
939
|
1 913
|
1 596
|
317
|
20%
|
2011
|
2 761
|
1 061
|
1 822
|
1 518
|
304
|
|
2012
|
2 786
|
1 091
|
1 695
|
1 403
|
292
|
|
2013
|
2 624
|
1 037
|
1 587
|
1 312
|
275
|
21%
|
2014
|
2 621
|
1 035
|
1 586
|
1 311
|
275
|
|
2015
|
2 918
|
1 153
|
1 765
|
1 459
|
306
|
|
celkem
|
25 848
|
9 435
|
16 413
|
13680
|
2733
|
Pohlédneme-li na ona čísla, tak město do roku 2015 včetně získalo
na podílu z parkovného v Hranicích fakticky jen 36,5% (9,435
mil. Kč) z celkových příjmů (25,848 mil. Kč) za sledované období, zbytek (16,413
mil. Kč) naše město opustil…
Za druhé, dle původního
znění mandátní smlouvy, čl. VII bod 2 se mandatář zavazuje garantovat
mandantovi minimální výnosy v období let 2006 – 2016 v celkové výši
40 mil. Kč, dodatkem č. 1 ze dne 7. září 2006 snížené na 39,75 mil. Kč, přičemž
ale do roku 2015 včetně výnosy činily jen 25,848 mil. Kč (bez roku 2006 a 2016)
a za stejné období (též bez roku 2006 a 2016) přitom měly podle aktualizované kalkulace
dodatkem
č. 1 podle jednotlivých let činit celkem 34 mil. Kč – je tady rozdíl mezi původně sjednanou smlouvou a skutečností ve výši 8,152 mil. Kč (minus, samozřejmě). Prosté kupecké počty.
č. 1 podle jednotlivých let činit celkem 34 mil. Kč – je tady rozdíl mezi původně sjednanou smlouvou a skutečností ve výši 8,152 mil. Kč (minus, samozřejmě). Prosté kupecké počty.
Smlouva je smlouva a měla by se plnit, čl. X bod 9 smlouvy se zabývá
smluvními pokutami uloženými za nedodržení garantovaného výnosu, pokuta by měla
činit rozdíl mezi garantovaným a skutečným výnosem apod., přičemž dle bodu 2 zaplacením
příslušné smluvní pokuty, stanovené smlouvou, nezaniká povinnost, za
jejíž porušení byla smluvní pokuta uložena.
Ke smlouvě byly v následujících letech jejího plnění sjednány
dodatky v letech 2006, 2008, 2009 a 2012, přičemž v roce 2012 bylo
konstatováno, že smluvní pokuta za období let 2008 – 2011 činí 2,2 mil. Kč (bez
úroků z prodlení). Na druhé straně společnost uplatnila pro porušení
povinností ze strany města nárok na 12,16 mil. Kč!? V příslušných podkladech
každá ze stran tvrdí své, ve vztahu k požadavkům společnosti je ze strany
města uváděno, že závěry a okolnosti jsou jen tvrzení, které může každý
posoudit jakkoliv.
Nicméně Rada města Hranice
na svém jednání 29. května 2012 svým usnesením
č. 1025/2012 doporučila zastupitelstvu schválit změnu smlouvy o provozování parkovacího systému a schválit dohodu o narovnání vzájemných závazků, což zastupitelstvo dne 14. června 2012 na svém 14. zasedání usnesením 387/2012 – ZM 14 také učinilo.
č. 1025/2012 doporučila zastupitelstvu schválit změnu smlouvy o provozování parkovacího systému a schválit dohodu o narovnání vzájemných závazků, což zastupitelstvo dne 14. června 2012 na svém 14. zasedání usnesením 387/2012 – ZM 14 také učinilo.
Následným dodatkem č. 4 ze
dne 19. června 2012 byly sporné nároky urovnány, až na to, že v dodatku
nejsou tyto nijak specifikovány, vůbec nijak vyčísleny, jen v čl. I
bod 1 je zmínka o tom, že byly mandatářem (společností) vyčísleny a mandantovi
(městu) oznámeny a jsou v dodatku označeny jen jako „sporná práva“.
V čl. III dodatku č.
4 je pak městu přiznána kompenzace ve výši 1,04 mil. Kč… V podstatě se tak
město ve svém důsledku vzdalo nároků plynoucích z řádně uzavřené a platné
smlouvy, protože tento dodatek také zrušil čl. X odst. 1 smlouvy o vyrovnání
rozdílu mezi garantovaným a skutečným rozdílem ve prospěch města…
Tak jaké vlastně ty
vzájemné nároky byly? Kdo komu kolik dlužil, kdo co porušil a jak? Jak byla
vzájemná porušení povinností a nároky prokázány a doloženy? Pokud bylo porušeno
na straně města, kdo je za to odpovědný a jak byl volán k odpovědnosti?
Proč se město vzdávalo
něčeho, co vycházelo z písemné smlouvy? Proč akceptovalo něco, co samo označilo
jako jen sporné tvrzení protistrany? Podle všeho (mohu se mýlit) šlo zřejmě řádově
o miliony, které mělo město obdržet a neobdrželo… Komu bylo započteno
a kolik?
a kolik?
Plnění smlouvy stále probíhá,
i za současného vedení, a jako občan města z jeho strany postrádám přesné
a věcné vysvětlení okolností plnění a řešení těchto výše uvedených smluvních
závazků a sporů z nedávné minulosti – zda a komu byla způsobena škoda, v jaké
výši, kdo je za to odpovědný a jak to bude řešeno. Zvláště pokud v důsledku možného pochybení ze strany města
pohledávky protistrany byly případně vyšší než ty městské a město se tak,
vlastním zaviněním, mohlo ocitnout v situaci, kdy na dohodu muselo
v podstatě přistoupit.
Uplynul rok od změn na radnici a kolem řady věcí z minulosti
je až moc ticho.
Logika je neúprosná – pokud došlo k vzájemnému
smluvnímu vyrovnání nároků, pak muselo k pochybením dojít – jinak by totiž nebylo co vyrovnávat, (navíc formulace „vyrovnání sporných nároků“
je sama o osobě obdivuhodně sporný konstrukt).
I samotní zastupitelé by
si měli uvědomit, že existuje i trestní odpovědnost zastupitelů coby členů
kolektivního orgánu místní samosprávy za hospodaření s majetkem města, a
to jak za činnost minulou, tak i za současnou nečinnost, protože obojí může
vést ke škodě na majetku města (pokud totiž někdo
způsobil obci škodu, je povinností obce tuto škodu po odpovědných osobách
vymáhat, a pokud tak odpovědné osoby nečiní, samy se vystavují potencionálnímu
postihu).
Nicméně zpět k budoucnosti, čímž ale neříkám, že nad
minulostí by se měla zavřít voda, protože věci se jeví tak, že taková Naparia
byla oproti výše uvedenému jen selankou
a bouří ve sklenici vody… (mimochodem, jak se vyvíjí ono trestní oznámení v této věci?).
a bouří ve sklenici vody… (mimochodem, jak se vyvíjí ono trestní oznámení v této věci?).
Podle vyhodnocení dosavadního plnění mandátní
smlouvy ze dne 11. března 2015 je v současné
době v Hranicích osazeno 14 parkovacích automatů, a to na Masarykově
náměstí (3 ks), Pernštejnském náměstí (1 ks) a v ulicích Komenského (3
ks), 28 října (2 ks), Svatoplukova (1 ks), Jiráskova (1 ks), Motošín (2 ks )
a Čechova (1 ks).
Parkovací automaty, včetně kompletního
dopravního značení souvisejícího s parkovacím systémem, jsou majetkem mandatáře
City Parking Group s.r.o. a mandant město Hranice se nikterak nepodílelo na
jejich pořízení, ani instalaci. Po případném ukončení smlouvy by měly být automaty
mandatářem City Parking Group s.r.o. demontovány, přičemž dle odkazu na sdělení
zástupců této společnosti budou automaty na konci roku 2016 již na hranici své
životnosti.
Parkovací systém v Hranicích
zajišťují dva pracovníci mandatáře (náklady na jejich mzdy činí cca 700 tis. Kč
ročně) a jeden strážník Městské policie, a v době pořízení důvodové zprávy
náklady na pořízení jednoho nového automatu, který by již i rozměňoval mince,
činily cca 100 tis. Kč.
V této době se zvažovaly varianty
řešení návrhu dalšího postupu po ukončení mandátní smlouvy, tj. po datu 1.
ledna 2017, a byly řešeny tři varianty:
Varianta
A:
Ponechat stávající systém parkovacích
automatů, včetně
stávajícího systému zásobování
i platného ceníku za parkování, který bude ve spolupráci s městem Hranice spravovat vybraná odborná firma nebo EKOLTES Hranice a.s..
i platného ceníku za parkování, který bude ve spolupráci s městem Hranice spravovat vybraná odborná firma nebo EKOLTES Hranice a.s..
Varianta
B:
Zrušit systém parkovacích automatů a
dopravním značením časově omezit dobu stání (včetně zásobování) na jednotlivých parkovištích,
přičemž toto řešení odbor správy majetku (úsek dopravy) nedoporučoval
z toho prostého důvodu, že do doby zavedení parkovacích automatů docházelo
v historickém jádru města k dopravním kolapsům
a zmatkům. Důvodem byla chaoticky odstavená vozidla na odstavných stáních i přilehlých místních komunikacích, která znemožňovala bezpečný průjezd vozidel a zejména zásobování jednotlivých provozoven a z toho plynoucí neustálé řešení stížností na neúnosnou dopravní situaci v centru města. Změnu dopravního režimu, ani systému zásobování v historickém jádru města úsek dopravy, ani Policie ČR, dopravní inspektorát Přerov, nedoporučuje.
a zmatkům. Důvodem byla chaoticky odstavená vozidla na odstavných stáních i přilehlých místních komunikacích, která znemožňovala bezpečný průjezd vozidel a zejména zásobování jednotlivých provozoven a z toho plynoucí neustálé řešení stížností na neúnosnou dopravní situaci v centru města. Změnu dopravního režimu, ani systému zásobování v historickém jádru města úsek dopravy, ani Policie ČR, dopravní inspektorát Přerov, nedoporučuje.
Varianta
C:
Úplně zrušit systém parkovacích
automatů, bez
časového omezení stání.
Vzhledem k výše uvedeným
skutečnostem a stále se zvyšující intenzitě dopravy byla tato varianta
hodnocena jako zcela nereálná.
_______________________________________________________________________
Citované
vyhodnocení ze dne 11. března 2015 uvádí taktéž předpokládané náklady na
pořízení a provoz automatů ve stávajícím rozsahu v období od 1. ledna 2017.
Pořízení
(nákup) 14 automatů, včetně instalace
|
cca 1500 tis. Kč/10 let
|
Pořízení
automobilu
|
cca 400 tis. Kč/10 let
|
Provoz
automobilu
|
cca 80 tis. Kč/1 rok
|
Údržba a
revize automatů
|
cca 200 tis. Kč/1 rok
|
Plat 2
zaměstnanců, bez strážníka Městské policie
|
cca 700 tis. Kč/1 rok
|
Náklady na
firmu, zajišťující SMS prodej
|
cca 50 tis. Kč/1 rok
|
Shrnutí předpokládaných nákladů na
provoz parkovacího systému (automaty) bez strážníka Městské policie
|
|
ROK
|
NÁKLADY
|
2017
|
cca. 2.950 tis. Kč
|
2018 - 2024
|
cca. 1050 tis. Kč/rok
|
Návratnost vstupní
investice je cca 1 - 1,5 roku.
|
Od doby
zpracování odkazovaného vyhodnocení sice již uplynul rok, a za tu dobu zvláště
v oblasti finančních kalkulací nepochybně došlo k určitému vývoji,
nicméně z výše uvedeného plyne, že jediným efektivním řešením je městský
parkovací systém zachovat, otázkou je ale jeho budoucí provozování, resp. KDO by jej měl provozovat?
Jak jsem již předeslal výše, soukromý
podnikatelský subjekt provozuje svou činnost za účelem tvorby zisku, a lze
tudíž vyslovit názor, že pokud stávající provozovatel a vlastník systému jej
provozuje, tak v první řadě proto, že je výdělečný. Jinak by to asi
nečinil. A jak plyne z údajů, zřejmě je zisk více než slušný.
Pokud tedy je provoz ziskový, tak proč
by měl zisk plynout jinam?
Jsem přesvědčen, že město Hranice, resp.
jím zřízený subjekt v podobě EKOLTES a.s., by zvláště po změně vedení byl
nepochybně schopen systém pořídit a provozovat, což by v první řadě
znamenalo, že výnosy z provozování parkovného by zůstaly zde,
v Hranicích, neboť 100% vlastníkem společnosti EKOLTES je město Hranice.
Jak lze zjistit na internetu, subjektů
dodávajících parkovací systémy existuje přehršel, koupit a nechat si dodavatelským
způsobem nainstalovat parkovací automaty není žádný problém, parkovací plochy
jsou majetkem města, městská policie podílející se na provozu tu je a bude, a
potřební pracovníci, systém doposud zajišťující, pokud by chtěli, by mohli
přejít pod Ekoltes a zoufalí řidiči potřebující zaparkovat jsou zdarma.
Taktéž případné spory i pochybení by
se řešily „doma“ a na maximální možnou míru by se eliminovaly škody již jen
tím, že na věci participující subjekty by byly místní a nehrozil by odliv
financí na sankcích, pokutách a penálech jinam. Natož na zisku.
A pokud v období let 2007 – 2015
odešlo z Hranic 16,413 mil. Kč z výnosů z provozování
parkovacího systému, bylo by nanejvýše žádoucí, aby výnosy po 1. lednu 2017 již
v Hranicích zůstaly. Zvláště lze-li hovořit o návratnosti investic
v horizontu pouhých 1 – 2 let.
Uzavření stávající smlouvy z roku
2006 považuji za chybné již tehdy, protože jak si lze zjistit, řada subjektů
provozovala již tehdy parkovací systémy ve vlastní režii a s nikým se o výnosy
nedělila, a je mi tudíž záhadou, proč zrovna u nás v Hranicích
k takovému rozhodnutí došlo – zvláště když poskytnuté podklady odpověď
vůbec neposkytují.
Lze jen doufat, že podobná chyba se
již nebude opakovat a naopak bude zajištěno, aby to, co převážně hraniční
občané na parkování zaplatí, zde také zůstalo a sloužilo mj. k dalšímu
rozvoji parkovacích ploch v Hranicích (např. u nádraží).
V Hranicích 27. března 2016
Lumír Fojtík
Autor neobjevil nic nového, uvedenou problematikou se zabýval kontrolní výbor v čele s panem ing.Špiříkem, bohužel politická reprezentace v čele s ing.Ondriášovou to zametli pod stůl. Ve svém repertoáru to měly nynější strany koalice mimo KDU-ČSL. Nezbývá nic jiného, než si počkat na vypršení smlouvy v letošním roce a věřit, že peníze zůstanou doma. Jediný, kdo bude proti je autor projektu Juračka. Ale, kdo by ho dnes poslouchal. Snad jen Pat a Mat.
OdpovědětVymazatSmlouva je Juračkovým máslem na hlavě. Je to jeho dítě a měl by se podílet na krytí škody vzniklé pro město.
OdpovědětVymazatPro mne je obsah článku úplnou novinkou a překvapením. Proto prosím autora zcela první reakce o upřesnění informace kdy se tím v minulosti zabýval KV, kde to bylo zveřejněno a zda a jak byly využity dostupné prostředky ke zjednání nápravy. Asi nejen mne by zajímalo, zda se jednalo o tak komplexní materiál a fakta jako je tento článek. A mohla by se redakce optat autora, proč to nedal i do Hranického týdne, vidělo by to ještě více, lidí zvláště starších, co s internetem nepracují.
OdpovědětVymazatNenapadá mě nic jiného než známé rčení o bitvě a generálovi. Je třeba si uvědomit, že před těmi deseti lety byla situace úplně jiná. Hlavně nikdo nevěděl, jestli bude vůbec parkovací systém ziskový, protože to byla v Hranicích úplná novinka. Proč nešel do konkurzu Ekoltes? Protože to bylo pro město velké riziko. A externí firma chtěla, samozřejmě, i své riziko snížit na minimum, proto si "vyhádala" takové podmínky. Tak doufejme, že po deseti letech zkušeností s parkovacím systémem už budou naši zastupitelé chytřejší a problém vyřeší lépe. A vlastně jaký problém? Tak ziskový projekt je spíš radost.
OdpovědětVymazatK příspěvku z 14:50.
OdpovědětVymazatPíšete že město nechtělo jít do rizika, protože projekt byl nový, pak mi ale nesedí to, že město garantovalo nájemci minimální zisk 40 milionů, tedy čtyři miliony ročně.
Takže ta celá garance, je daleko rizikovější, než kdyby město prostřednictvím společnosti Ekoltes do toho šla, při plánovaných ročních nákladech asi jeden milion, nemyslíte?
Jelikož mám všechny dostupné podklady k dispozici, jsem nucen odmítnout názor, že "hlavně nikdo nevěděl, jestli bude vůbec parkovací systém ziskový, protože to byla v Hranicích úplná novinka."
OdpovědětVymazatV první řadě firma již měla zkušenosti s provozem těchto systémů a měla k dispozici odpovídající kalkulaci a věděla do čeho jde. Za druhé návrh smlouvy zpracovala a předložila sama, včetně oné kalkulace výnosů, takže si byla velmi jista, i proto, že sama navrhla dorovnání městu, pokud by výnosy byly nižší - dovolím si vyslovit názor, že soukromý podnikatelský subjekt by asi tak nečinil, kdyby si opravdu nebyl jistý.
A za třetí, i když v následujících letech byly výnosy nižší než plánované, tak pořád byl systém v plusu. A velkém...
Sporný je spíše onen dodatek č. 4 z roku 2012, který vedl k jakémusi blíže nespecifikovanému vzájemnému vyrovnání sporných nároků, a kde podle mne město tratilo a někdo odpovědný a schopný by se měl tímto zabývat.
Logicky se zamyslete již nad tou formulací - vyrovnání sporných nároků. Jeli něco sporné, tj. neurčité a nedefinované a strany se na tom neshodnou, není co narovnávat, nejprve se to musí přesně vyjasnit a ze sporného učinit zřejmé, vyčíslené a konkrétní, pak lze vzájemně započítávat.
A k té spornosti jsem v písemných podkladech nenaleznul nic, co by to objasnilo, zřejmě se to řešilo ústně. Z listin naopak plyne, že město nároky protistrany odmítalo a proto je zajímavý onen obrat, šup a bylo vyrovnáno...
L.Fojtík
Prvopočátek nevýhodné smlouvy pro město podepsal a protlačil Juračka. Na otázku proč do toho nešel Ekoltes, se Hlavinka vyjádřil, že to bylo politické rozhodnutí. Už jen to, že tehdy na Aktiv s.r.o.byla v obchodním rejstříku vyhlášena exekuce, dává prostor k dohadům.Proč město zadalo zakázku problémové firmě, to ví jen autor podpisu. Po městě se šeptalo, komu ta firma patří, ale není to potvrzeno. Souhlasím s panem Fojtíkem, že rozhodnutí zastupitelů v roce musí být přešetřeno ě současným kontrolním výborem . Domnívám se, že pochybení by se našlo ve smlouvách mezi městem a Judr. Svatoněm, dále mezi městem a Ekoltesem a mezi Ekoltesem a Judr. Svatoněm, zda nedocházelo k dvojím platbám za stejnou činnost.
OdpovědětVymazatVčera večer jsem prošel na webu města usnesení rady a zastupitelstva a nic. O řešení parkování se ještě vůbec nejednalo, a to mne překvapilo, protože na obci nerozhoduje o takových klíčových věcech jednotlivec, ale skupinové orgány...? Čili fakticky se tím odpovědné osoby nezabývaly, a co není psáno není dáno.
OdpovědětVymazatDobré postřehy. Tak kdo se ale vlastně "napakoval"?
OdpovědětVymazatJednotlici, skupiny...?
Je to tunelovod?
Kdo to rozkryje? Sherlock H., GB
Dobrý den,
OdpovědětVymazatrád bych se o této problematice dozvěděl více.
Firma CPG se na nás chystá v Hodoníně.
Děkuji
p.buran@seznam.cz